قطع VPN ها در ایران !
 
مطالب علمی و....
 
9 اسفند 1391برچسب:, :: 14:14 ::  نويسنده : M.M.M

VPN سامانه‌ای برای دور زدن فیل ترینگ است که بارها از سوی مقامات مسوول بر غیر قانونی بودن و مجرمانه بودن استفاده از آن تاکید شده بود.
کاربران اینترنت در ایران این روز ها از قطع پورت PPTP در ایران و انسداد راه‌اتصال به VPN در کشور خبر داده‌اند، اگر چه دو هفته پیش از این نیز پورت L2PT در ایران برای مدتی بسته شده بود.
پورت محلی است برای ورود و خروج داده‌ها که به هر پورت نرم‌افزاری عددی اختصاص داده می‌شود. هر کدام از پورت‌ها کار خاصی انجام می‌دهند مثلا پورت 25 مخصوص ارسال ایمیل است و پورت 110 برای دریافت آن و پورت 80 یا HTTP برای دسترسی به صفحه‌های اینترنتی.
در صورتی که خدمات‌دهنده‌ سرویس اینترنت و یا شرکت زیرساخت، پورت‌های 25 و 110 را مسدود کند، امکان دریافت و یا ارسال ایمیل ممکن نخواهد بود. در صورت مسدود کردن پورت 80 امکان استفاده از اینترنت غیرممکن است.
پورت PPTP یا Point-to-Point Tunneling Protocol برای ساخت شبکه‌های خصوصی مجازی (VPNs) مورد استفاده قرار می‌گیرد. مسدود کردن این پورت امکان استفاده از وی‌پی‌ان‌ها را غیر ممکن می‌کند. L2PT یا Layer 2 Tunneling Protocol و SSTP یا Secure Socket Tunneling Protocol نیز کاربرد مشابهی دارد.
بستن SSTP موجب از کار افتادن نرم‌افزارهای فیل ترشکنی همچون ف ر ی‌گ ی ت، ا و ل ت ر ا س و ر ف و ت و ر نیز خواهد شد. این فیل ترشکن‌ها از این پروتکل استفاده می‌کنند و استفاده از آنها در میان کاربران فضای مجازی در درون ایران بسیار متداول است.

برگرفته از ITanalyze.ir



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مطالب علمی و.... و آدرس m.m.m.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 31
بازدید کل : 3750
تعداد مطالب : 44
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1



<-PollName->

<-PollItems->